راه اندازي تلفن گويا يا منشي ديجيتال هوشمند سالهاي زيادي است که به عنوان يک سرويس ارتباطي قدرتمند و منعطف در شرکتهاي ارائه کننده خدمات يا شرکتهاي فروش تجهيزات بسيار مورد استقبال قرار گرفته است. شايد پيش خود بگوييد سيستم منشي ديجيتال از همان سالهاي ابتدايي ورود سانترال يا حتي تلفنهاي خانگي وجود داشته است و سرويسي نيست که آن را قدرتمند، هوشمند يا منعطف بخوانيم. در سالهاي اخير با توجه به پيشرفت و مهاجرت سيستمهاي تلفني منسوخ مثل سانترال پاناسونيک به سمت سيستمهاي تلفني نوين و هوشمند که به آنها مرکزتلفن ويپ گويند، نوع سرويسدهي تلفنگويا يا همان منشي ديجيتال تغيير و به صورت کامل هوشمندانه شده است. در ادامه شما را بيشتر با منشي ديجيتال آشنا خواهيم کرد و به شما ميگوييم که اين سرويس چطور ميتواند کسبوکارتان را در کنار
حتما براي شما هم پيش آمده است که با يک شرکت تماس بگيريد و به محض برقراري ارتباط به صورت اتوماتيک شخصي شرکت را معرفي کند، به شما خوشآمد بگويد و در ادامه واحدهاي مختلف شرکت را با ذکر يک عدد نام ببرد تا شما سريعتر بتوانيد با واحد يا شخص مورد نظرتان ارتباط برقرار کنيد. به اين سيستم، تلفن گويا يا منشي ديجيتال ميگويند. يک منشي خستگي ناپذير و 24 ساعته! اين سناريو از سادهترين خدمات تلفنگويا است.
خدمات تلفنگويا يکي از مهمترين بخشهاي مرکزتلفن VOIP است. در واقع يک ماژول نرمافزاري بر روي يک مرکزتلفن VOIP است که ميتواند در سادهترين حالت افراد تماسگيرنده را به واحدهاي مختلف سازمان راهنمايي کند يا به صورت حرفهاي و برنامهريزي شده، به طور مثال از مشتريان شرکت شما براي دريافت پشتيباني کد مشتري بگيرد، به صورت هوشمندانه يک مسابقه تلفني يا يک تلفن قصهگو راهاندازي کنيد، ارتباط مشتري را به يک درگاه پرداخت برقرار کند يا يک سيستم نوبتدهي بيمارستان باشد و بسياري قابليتهاي هوشمندانه ديگر که در ادامه با جزئيات بيشتري توضيح خواهيم داد.
براي راه اندازي تلفن گويا در شرکت خود، ابتدا بايد بستر مناسب آن را فراهم کنيد. اولين قدم، داشتن يک شبکه کابلي يا بيسيم داخلي پايدار است که معمولا اکثر شرکتها اين بستر ارتباطي را به دليل وجود کامپيوتر و اينترنت داخلي دارند. پس نگران اضافه کردن کابل يا تجهيزات اضافي نباشيد.
قدم بعدي که مهمترين قدم براي داشتن يک منشي ديجيتال هوشمند است، داشتن يک مرکز تلفن تحت شبکه است. مرکز تلفن ويپ در واقع وظيفه مديريت تماسهاي شما را که تلفن گويا بخشي از آن است، دارد. با توجه به ماهيت نرمافزاري مرکز تلفن براي استقرار نيازمند يک سرور براي سرويسدهي خواهد بود. سيستم منشي ديجيتال هوشمند يک ماژول نرمافزاري از مرکز تلفن قدرتمند VOIP است که پس از پيادهسازي کامل مرکز تلفن VOIP با توجه به نياز هر کسبوکار پيادهسازي خواهد شد. پيش از راهاندازي تلفنگويا بايد اطلاعاتي را به شرح زير در اختيار کارشناس استقرار سيستم تلفن تحت شبکه قرار دهيد:
راهاندازي تلفن گويا جزئيات فني بيشتري دارد که بايد کارشناس پيادهسازي براي شما شرح دهد. مثلا ميتوانيد تعيين کنيد کسي بتواند به صورت مستقيم يک داخلي را بگيرد يا خير، فردي که تماس ميگيرد چند بار امکان وارد کردن عدد اشتباه را داشته باشد، وقتي به انتهاي پيام خوشآمدگويي رسيد، پيام تکرار شود، به يک داخلي مثلا اپراتور وصل شود يا مجدد پيام خوشآمدگويي از ابتدا پخش شود. پيادهسازي سرويسهاي هوشمند مثل منشي ديجيتال نيازمند بررسي و توجه به شرحنياز دقيق مدير يک کسبوکار و يک تيم حرفه اي خدمات VOIP دارد. به صورت کلي موارد يک تا چهار مهمترين گزينههايي هستند که پيش از پيادهسازي بايد با آن توجه کنيد.
اگر بخواهيم به صورت خلاصه مزيت راه اندازي تلفن گويا را براي کسبوکارتان بگوييم، در واقع اين سرويس همانطور که از نام ديگرش، منشي تلفني پيداست وظيفه مديريت تماسهاي ورودي شما را به صورت هوشمندانه، دقيق و در 24 ساعت شبانه روز دارد. راه اندازي تلفن گويا در شرکت شما براي شخصي که اولين بار با شما تماس ميگيرد، ويترين شرکتتان است. شما حتي اگر يک کسبوکار کوچک داشته باشيد، با استفاده از منشي ديجيتال هوشمند شرکتتان را سازمان يافته و منظم نشان ميدهيد. معرفي شرکت، خوشآمدگويي و نام بردن دپارتمانهاي مختلف مخصوصا با يک صداي گوينده ميتواند در اولين قدم ارتباط با مشتري بسيار برايتان سودمند و باعث جلب توجه و اعتماد شود.
از ديگر مزيتهاي راه اندازي تلفن گويا که ميتواند به کسبوکار شما کمک کند، ارتباط فرد تماسگيرنده بدون معطلي با واحد يا شخصي است که قصد ارتباط با او را دارد. فرض کنيد اين سرويس وجود نداشت و منشي يک شرکت به صورت سنتي به اين تماسها پاسخ ميداد و به واحدهاي مختلف وصل ميکرد. در اين شرايط شما به عنوان مدير يک کسبوکار بايد يک نيرو تمام وقت، صرفا براي پاسخگويي به اين تماسها استخدام ميکرديد. علاوه بر اين موضوع، مشتريان شما ميتوانند روي تلفنگويا و در صندوق صوتي براي شما پيام بگذارند، فکس خود را ارسال کنند، پيامها و سوالات متداول مثل آدرس، شماره حساب و ساعتکاري را گوش کنند و بسياري قابليت ديگر که فعلا به همين توضيحات مختصر بسنده ميکنيم و در ادامه شما را با سودمنديهاي هوشمندانه منشي ديجيتال بيشتر آشنا ميکنيم.
هر وقت صحبت از
شايد برايتان پيش آمده باشد که براي دريافت نوبت با يک کلينيک يا بيمارستان تماس گرفته باشيد و پس از معرفي و پيام خوشآمدگويي از شما خواسته است تا زمان حضور خود و پزشک مرتبط را انتخاب کنيد و به اين صورت نوبتي براي شما در يک تاريخ و ساعت خاص ثبت ميشود. اين سيستم نوبتدهي در واقع بر روي تلفن گويا پياده سازي شده است و يکي از خدمات ويپ محسوب ميشود.
از ديگر مزاياي راه اندازي تلفن گويا ميتوان به ماژول تيکيتينگ تلفني که يکي ديگر از سرويسهايي است که بر روي ماژول منشي ديجيتال و مرکز تلفن ويپ پيادهسازي ميشود، اشاره کرد. مشتريان شما با شماره پشتيباني تماس ميگيرند و مشکل سيستم خود را به صورت يک صدا براي کارشناس مربوط ثبت ميکنند. کارشناس پشتيباني مربوطه پس از دريافت تيکت صوتي ميتواند اقدامات لازم را براي خدمات پشتيباني ارائه نمايد.
شرکتهاي کاريابي همواره در جستوجو و جمع آوري اطلاعات کارجويان و کارفرماها هستند. معمولا شرکتهايي در اين حوزه موفق هستند که بتوانند ديتابيس بزرگي از اين مشخصات داشته باشند. علاوه بر ثبت اطلاعات کارجويان و کارفرماها به صورت کاغذي و اينترنتي، امکان ثبت اطلاعات به صورت صوتي بر روي يک تلفن گويا هوشمند نيز خواهد بود. مزيت استفاده از اين سيستم براي کارفرماها، شنيدن لحن معرفي کارجو خواهد بود.
بسياري از کسبوکارها مثل هتلها، مراکز فروش بليط و… که براي ارائه خدمت نياز به رزرواسيون از پيش دارند، ميتوانند از اين سيستم استفاده کنند. مثلا فردي با يک هتل تماس ميگيرد، سيستم پس از خوشآمدگويي از کاربر ميخواهد تا تاريخ اقامت خود را وارد کند. در صورت خالي بودن اتاق، اطلاعات ثبت و در صورت نياز به يک درگاه پرداخت بانکي جهت پرداخت متصل خواهد شد. اگر در تاريخ مورد نظر اتاقي خالي نباشد نيز سيستم به صورت اتوماتيک به فرد تماسگيرنده اعلام خواهد کرد.
بسياري از شرکتهايي که بخشي به عنوان خدمات پشتيباتي دارند، با اين مشکل مواجه شدند که افرادي که در ليست مشتريانشان نيستند براي دريافت پشتيباني يا حل مشکلاتشان با مرکز پشتيباني تماس برقرار ميکنند. اين موضوع باعث ميشود که شرکت نتواند به مشتريان خودش سرويس مناسب بدهد. زيرا زمان زيادي را با افرادي که مشتري اين کسبوکار نيستند ميگذراند. يکي ديگر از انواع خدمات تلفن گويا، استفاده از شماره مشتري است. زماني که فردي با بخش پشتيباني شرکت شما تماس ميگيرد تنها با وارد کردن شماره مشتري خود ميتواند با کارشناسان پشتيباني صحبت کند، در غير اينصورت به طور مثال به بخش فروش متصل خواهد شد.
يکي ديگر از سرويسهاي هوشمندي که روي تلفن گويا پياده سازي ميشود، تلفن قصهگو و مسابقه تلفني است. در واقع شخصي که با شمارههاي اعلام شده تماس ميگيرد، ميتواند بر اساس سليقه خود در منوي صوتي تلفن قصهگو داستان خود را انتخاب و گوش کند. مسابقات تلفني نيز با همين شرايط برگزار ميشوند. شايد برايتان سوال پيش بيايد که داشتن اين مدل تلفن گويا که ممکن است ساعتها خطوط شرکت را اشغال کند چه سودي دارد؟ در بين انواع خطوط مخابراتي، خطي به نام IN وجود دارد که بر حسب دقيقه، هزينهاي مازاد براي ارائه خدمت، به حساب تماسگيرنده يا قبض تلفن اضافه ميکند. بنابراين درآمد چنين کسبوکارهايي بر اساس ميزان مکالمات افراد تماسگيرنده خواهد بود.
اگر تا اينجاي اين مطلب را مطالعه کردهايد پس حتما عزمتان براي يک تغيير و تحول اساسي در کسب و کارتان جزم شده است! تا اينجاي مقاله با مزيتهاي راهاندازي تلفنگويا آشنا شدهايد، حالا ميدانيد که منشي ديجيتال فقط يک پاسخگوي خودکار يا يک پخشکننده پيام خوشآمدگويي نيست و ميتواند بسيار هوشمندانهتر به کسبوکار شما کمک کند. براي داشتن اين منشي ديجيتال خستگيناپذير و 24 ساعته نيازمند تجربه کافي و يک تيم متخصص جهت پيادهسازي و پيکربندي خواهيد بود. همانطور که گفته شد تلفن گويا ويترين و اولين راه ارتباط شما با مشتريان احتماليتان است، بنابراين پايداري و کيفيت اين سيستم براي هر کسبوکاري بسيار مهم خواهد بود. شرکت ويرا پردازش رامان با نام تجاري ويپينگ با سالها تجربه موفق در زمينه پيادهسازي مرکزتلفن VOIP و راه اندازي تلفن گويا ، آموزش و مشاوره به شرکتها و ارگانهاي دولتي مختلف آماده پاسخگويي و مشاوره رايگان به شما عزيزان در زمينه خدمات تلفن گويا خواهد بود.
خدمات ويپ در واقع تمام سرويسهايي است که يک شرکت متخصص در حوزه پيادهسازي و استقرار مرکز تلفن ويپ به شما ارائه ميدهد. يک شرکت ارائه دهنده
در هر حوزه کاري شرکتها و اشخاص زيادي مدعي توانايي خدمترساني به نيازمنديهاي مديران کسبوکارها هستند. با توجه به اينکه سيستم تلفن VOIP مخصوصا براي شرکتهايي که تماسهاي ورودي و خروجي زيادي دارند، به نوعي قلب تپنده اينگونه شرکتها است، بنابراين از حساسيت حائز اهميتي برخوردار هستند. مديران کسبوکار براي انتخاب يک شرکت خدمات ويپ بايد نکتهسنجي و دقت زيادي را به خرج دهند. در ادامه فاکتورهاي مهمي را که شرکتهاي متخصص خدمات مرکزتلفن ويپ براي ارائه خدمت بايد داشته باشند معرفي خواهيم کرد.
مهمترين بخش پيش از اجراي يک پروژه ويپ، نيازسنجي دقيق بر اساس شرح نياز شما خواهد بود. بنابراين در اولين قدم، شرکتي که انتخاب ميکنيد بايد آنقدر تجربه و رزومه خوبي داشته باشد تا بتواند دقيقا براساس ميزان بودجه، نيازهاي کسبوکار و پيشنهادهايي که از ديد شما پنهان است، مشاوره دهد و سناريو پروژتان را طراحي کند.
معمولا با کنکاش در ليست مشتريان يک شرکت خدمات VOIP اطلاعات مناسبي را ميتوانيد به دست آوريد. ليست مشتريان در واقع تجربه و سابقه يک شرکت را نشان ميدهد و به شما ميگويد که تا به حال چندين شرکت خصوصي يا دولتي در کسبوکارهاي مختلف به آن شرکت اعتماد و پروژه خود را به آنها سپردهاند. صريح بخواهيم بگوييم شرکتهايي که ليست مشتري محدودي دارند بيشک تازه کار هستند و اگر دنبال يک شرکت باسابقه هستيد همين اول راه ميتوانيد بر اساس اين ليست تصميم خودتان را براي همکاري بگيريد.
شرکتهاي ارائه دهنده سيستمتلفن تحت شبکه، سختافزارهاي مورد نياز پروژه را يا از همکاران واردکننده تجهيزات تهيه ميکنند يا خودشان به صورت مستقيم تامين کننده هستند. به صورت کلي براي شما تفاوتي نخواهد داشت که شرکتي که ميخواهيد پروژه خود را به آنها بسپاريد، سختافزار را از انبار خود تامين ميکند يا از همکارانشان که در زمينه واردات سخت افزار ويپ فعاليت دارند. نکتهاي که بايد به آن توجه داشته باشيد گارانتي سختافزار، قيمت مناسب و از همه مهمتر شناخت کامل تجهيزات ويپ توسط آن شرکت است. زيرا در صورتي که شرکت خدمات VOIP با اين تجهيزات به خوبي آشنا نباشد، نميتواند بهترين انتخاب و راهکار را به شما ارائه دهد. بنابراين دليل پيشنهاد هر برند يا محصول را از آنها جويا شويد و خودتان نيز کمي در مورد تجهيزات تحقيق کنيد.
مرحله استقرار سيستم تلفن ويپ بايد طبق يک برنامهريزي و بررسي زيرساخت شرکت صورت بگيريد. بنابراين شرکت ارائهکننده خدمات ويپ بايد علاوه بر توانايي استقرار سرور مرکزتلفن ويپ با زيرساخت شبکه نيز آشنا باشد. مسلما شما به عنوان يک مدير، سراغ هر شرکتي براي ارائه خدمات VOIP برويد مدعي پيادهسازي پايدار و باکيفيت خواهند بود. اما چطور ميتوان اين اطمينان را به دست آورد؟ بهترين روش، بررسي رزومه و نامههاي حسن انجام کار آنها است. از آنها بخواهيد تا شرکتهاي مرتبط با کسبوکارتان را که در ليست رزومه خود دارند معرفي کنند که در صورت امکان از آنها استعلام بگيريد.
بسياري از شرکتهاي ارائه کننده خدمات VOIP با پلتفرمهاي نرم افزاري کار ميکنند. يک مرکزتلفن نرمافزاري به شما اين امکان را ميدهد تا بتوانيد به هسته آن دسترسي داشته باشيد و هر نياز اختصاصي که داريد با کمک يک برنامه نويس پياده سازي کنيد. به طور مثال سيستم نظرسنجي تلفني، نوبتدهي کلينيک يا بيمارستان، سيستم رزرواسيون، سرويس مدير منشي، ارتباط با نرم افزارهاي جانبي مثل اتوماسيون اداري و مديريت ارتباط با مشتري (
اگر شما يک شرکت فروش تجهيزات يا ارائهکننده خدمات و پشتيباني باشيد، احتمالا داشتن يک سيستم مرکزتماس کارآمد براي شما مهم خواهد بود. مرکزتماس بر پايه صفتماس پياده سازي ميشود ، ويژگيهاي گزارشدهي دقيق از تماس اپراتورها، اطلاعات ورود و خروج شيفت، ارتباط از طريق ساير پلتفرم هاي ارتباطي از طريق همان پنل مرکزتماس و … از جمله مواردي است که يک مرکزتماس حرفهاي بايد داشته باشد. بنابراين اگر تصميم داريد براي بخش مرکزتماس خود با يک شرکت خدمات ويپ همکاري کنيد، حتما رزومه دقيق آنها و پروژههاي موفق آنها را مورد بررسي قرار دهيد.
شما به عنوان يک مدير کسبوکار حتما براي پيادهسازي مرکزتلفن ويپ در شرکت خود بودجه اي را کنار گذاشتهايد و اينکه اين بودجه در جاي درست خود و با چه شرايطي خرج شود بيشک برايتان اهميت دارد. برخي از شرکتها تمام مبلغ پروژه را در زمان نوشتن قرارداد و پيش از شروع پروژه دريافت ميکنند. بعضي ديگر طبق توافق درصدي را پيش از آغاز و مابقي را در زمان تحويل پروژه دريافت ميکنند. کمتر شرکتي پيدا ميشود که تمام هزينه پروژه را در صورت رضايتمندي شما پس از تحويل پروژه دريافت کند که مطمئنا چنين شرايط پرداختي براي مدير يک شرکت بهترين گزينه خواهد بود. بنابراين در زمان تحقيق، بررسي و انتخاب يک شرکت خدمات ويپ حتما به نحوه تسويه حساب توجه کنيد.
هر نرمافزار، سخت افزار و سيستم تحت شبکه مبتني بر ويپ در هر شرکت نيازمند پشتيباني ويپ و خدمات شرکت فروشنده يا ارائه دهنده خدمات ميباشد. مخصوصا يک سيستم تلفن ويپ که تمام ارتباطات يک شرکت بر دوش آن است. بنابراين پيش از عقد قرارداد با يک شرکت خدمات ويپ، به صورت کامل از نحوه پشتيباني آنها اطلاعات کسب کنيد. مثلا اگر نيازمند پشتيباني 24 ساعته هستيد، حتما اين موضوع را مطرح کنيد. بسياري از شرکتهاي اين حوزه فقط در ساعات اداري فعاليت دارند. بنابراين دريافت شرح چگونگي پشتيباني مرکز تلفن ويپ را در زمان انتخاب شرکت خدمات VOIP حتما دريافت و دقيق مطالعه کنيد.
يکي از مهمترين تواناييهاي يک شرکت خدمات ويپ، توانايي برقراري امنيت مرکز تلفن ويپ است. سيستم تلفن ويپ با توجه به ماهيت تحت شبکه و نوع پروتکلي که استفاده ميکند، هميشه در معرض سودجويي هکرها است و در صورتي که سرور شما دسترسي به اينترنت داشته باشيد امکان اتک خوردن و در نتيجه دريافت يک قبض تلفن سنگين براي شما وجود دارد. به صورت کلي امنيت در سيستمهاي تحت شبکه هميشه امري نسبي است اما همين امنيت نسبي نيازمند تخصص کافي و آشنايي با پروتکلها و سيستمهاي امن سازي مرکز تلفن VOIP را دارد. بنابراين اگر امنيت مرکز تلفن ويپ براي شما اهميت دارد حتما از شرکتي که ميخواهيد پروژهتان را به آنها بسپاريد، نمونه پروژههاي برقراري امنيت که قبلا پيادهساي کردند را بخواهيد.
با توجه به تمامي موارد و توضيحاتي که ارائه شد، شما به عنوان يک مدير کسبوکار بايد پيش از انتخاب يک شرکت خدمات ويپ تمام فاکتورها را بررسي و مورد ارزيابي قرار دهيد. در واقع با دانستن اطلاعاتي که در اختيارتان قرار داديم، در نتيجه يک انتخاب هوشمندانه خواهيد داشت. يک انتخاب دقيق بر اساس رزومه، قيمتگذاري و شرايط تسويه حساب، نحوه پشتيباني، توانايي پياده سازي نيازهاي خاص شما و ساير موارد ديگري که به تفصيل شرح داده شد باعث ميشود بدون دغدغه يک سيستم تلفني باکيفيت و پايداري را سالهاي سال داشته باشيد.
همين حالا با ما تماس بگيريد
با توجه به مطالب ذکر شده، چنانچه نياز به مشاوره داريد ، همکاران ما با اشتياق فراوان منتظر پاسخ گويي به شما عزيزان هستند.
کافيست فقط با ما تماس بگيريد : 74327-021
راه اندازي سامانه تلفن گويا چطور به کسب و کار شما کمک ميکند؟
يک ,تلفن ,خدمات ,شرکت ,سيستم ,يا ,به صورت ,مرکز تلفن ,را به ,تلفن گويا ,منشي ديجيتال ,ارائه دهنده خدمات ,انتخاب يک شرکت خدمات ,منشي ديجيتال هوشمند ,شرکت ارائه دهنده
درباره این سایت